December - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Teuntje Peeters - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Teuntje Peeters - WaarBenJij.nu

December

Door: Teuntje

Blijf op de hoogte en volg Teuntje

03 Januari 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Hey iedereen!

Hierbij alweer het verslag voor de maand December. Deze maand is echt voorbij gevlogen! Ik heb echt ontzettend veel te vertellen. Deze maand had ik 3 weken (!!!) vakantie. Heerlijk!

Roadtrip
Op donderdag 10 december ben ik samen met Nick en Arda vertrokken op roadtrip naar Californië. We hadden een auto gehuurd, de eerste dagen gepland en daarna 'zagen we wel wat we gingen doen'. Het is denk ik het gaafste wat ik ooit in mijn leven gedaan heb!

Dus op donderdag 10 december zijn we vertrokken, de eerste dag hebben we ontzettend veel gereden. Vanuit Seattle zijn we in een keer doorgereden naar Eureka, dat is al Californie. We hebben de highway 101 gereden, ontzettend mooie weg! Beetje jammer dat we wat foutjes hadden gemaakt in het plannen.. Dus reden we daar toen het al donker was.. Dat was erg jammer. In Eureka hebben we alleen geslapen in een typische Amerikaans motel, en we zijn de volgende dag doorgereden naar San Francisco. Wat een mooie stad is dat! Ik was zo trots toen ik door de binnenstad heb durven rijden (en parkeren!). Hier hadden we een hostel geboekt voor twee dagen. Na de nacht daar doorgebracht te hebben hebben we drie fietsen gehuurd en zijn door de stad gaan rijden. Ik wil nu heel graag nog een keer terug naar San Francisco, dit is echt een ontzettend mooie stad! De golden gate bridge is heel erg indrukwekkend! Het was er wel ontzettend heuvelachtig, de fietstocht was heel erg zwaar. Vooral een van mijn twee reismetgezellen had het ontzettend zwaar met fietsen. Al mocht ik hem er niet te lang mee plagen :P.

De dag na San Francisco zijn we door gereden naar santa cruz, deze stad was erg leeg, mooi maar leeg. Alle winkels aan het stand waren zo'n beetje gesloten. Dit was erg jammer. We zijn vrij snel doorgereden naar Los Angeles. Hier kwamen we 's avonds laat aan, dus hier hebben we gauw wat gegeten (voor de eerste keer naar de taco bell, drive-in, dit ging helemaal mis omdat natuurlijk niemand wist wat hij wilde). Dit was erg hilarisch. Toen zijn we vrij snel gaan slapen om de volgende dag vroeg op te staan om Los Angeles in te gaan. Hier hebben we uiteraard de walk of fame gedaan, we zijn naar hollywood geweest, de huizen van de sterren bekeken en we zijn naar de top van de berg gegaan om over de stad uit te kijken. Dit was erg indrukwekkend en erg leuk! Wel vond ik los angeles een beetje tegen vallen, het is erg uitgespreid, ook had ik meer verwacht van hollywood. Ik denk dat hollywood voornamelijk het idee is en niet een plek in de stad. Er is ook weinig hoogbouw in Los angeles. Eigenlijk een hoop 'neighborhoods' bij elkaar en that's it. Hier zijn we twee dagen geweest en toen zijn we terug naar huis gaan rijden. Dit allemaal in een week tijd. Zo ontzettend veel gezien! Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad.

Familie
Toen we thuis kwamen zijn we gaan slapen, uitgepakt. Ik had alles al gewassen 's morgens en ik was alweer naar de sportschool gegaan voordat mijn ouders, broertje en zusje op het vliegveld stonden! Ze zijn me helemaal op komen zoeken vanuit Nederland. Ik vond dit echt geweldig! Ik was zo blij om ze weer te zien! We hebben met zijn allen heel Seattle gezien (nouja de top attracties natuurlijk), de space needle, boeing factory, columbia tower, seattle's public library, ferris wheel, rondvaart, aquarium, southcenter mall, northgate mall. Heel veel gedaan en toch was het relax! Het was fijn ze hier te hebben met kerst :). Op 31 december zijn ze weer vertrokken naar Nederland, ze hebben nieuwjaar in het vliegtuig gevierd.

Stage
Ik hoef nog maar 5 weken stage te lopen, dan heb ik nog twee weken in Seattle en kom ik ook naar huis. De tijd gaat ontzettend snel! Vooral nu ik nog een paar weken flink ga vlammen op stage. Ik wil veel overuren maken om een zo goed mogelijk cijfer te halen! Kom maar op met deze uitdaging!

Ik wens jullie allemaal een super 2016 en tot in februari weer! Aan het eind van Januari zal ik nog een blog schrijven :).

Liefs!

ps. check mijn foto's :)

  • 03 Januari 2016 - 21:19

    Marijke:

    Hoi Teuntje , mooie reis gemaakt en weer veel gezien. Ik heb weer met veel plezier je mooie verslag gelezen!
    En veel succes met je laatste weken stage, dat je er maar een mooi cijfer voor gaat krijgen. Maar dat gaat je vast en zeker lukken!! Heel veel succes!! Groetjes Marijke.

  • 04 Januari 2016 - 14:06

    Rian:

    Leuk verhaal, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teuntje

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3568

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 Januari 2016

Seattle

Landen bezocht: