Voorbereidingen - Reisverslag uit Weert, Nederland van Teuntje Peeters - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Weert, Nederland van Teuntje Peeters - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Teuntje

Blijf op de hoogte en volg Teuntje

15 Juli 2015 | Nederland, Weert

Hallo iedereen! Hierbij mijn allereerste reisverslag. Aangezien ik over een paar weken naar Seattle vertrek voor ongeveer een half jaar vond ik het eigenlijk wel een heel leuk idee om een reisdagboek bij te gaan houden.

Ik denk dat ik in september of oktober 2014 begon met nadenken over afstuderen in het buitenland. Waarom eigenlijk niet? Een nieuw avontuur, nieuwe ervaringen en ontzettend spannend om te doen! Hoe meer ik erover na begon te denken hoe meer het begon te kriebelen dat ik dit wel heel graag zou willen. Maar hoe pak je dan zoiets aan? Ik heb hulp gevraagd aan een leraar omdat ik er zelf niet aan uit kwam. Er is overal zoveel informatie te vinden en deze informatie is totaal niet gestructureerd. Deze leraar heeft me ontzettend goed geholpen en ik ben hem heel dankbaar voor zijn connecties. Hij heeft me namelijk in contact gebracht met Institute for Systems Biology en mijn huidige stagebegeleider. Ik heb voor het eerst in mijn leven een sollicitatiegesprek via Skype gevoerd. Dit was ontzettend spannend maar is uiteindelijk heel goed gegaan. Ik moest helaas twee tot drie weken wachten voordat ik te horen kreeg of ik mocht komen of niet. Ik sprong een gat in de lucht toen ik was aangenomen! Dit was op 1 mei 2015. Dus daar gaat behoorlijk wat tijd overheen.

Natuurlijk begin je dan meteen met het regelen van je visum. Jeetje wat is dat een hoop gedoe! Je hebt ontzettend veel te doen en je bent heel erg afhankelijk van andere partijen waar je lang op moet wachten. Dus een goede tip voor mensen die dit ook een buitenland ervaring willen: begin heel op tijd aan je visum! Want om eerlijk te zijn heb ik hem nog steeds niet, ik ben nog steeds bezig deze te regelen.

Gisteren heb ik een interview gehad met de sponsor in Amerika (deze helpen me bij het regelen van mijn visum). Ze heeft me verteld dat de kans heel erg groot is dat ik mijn visum nog gewoon geregeld krijg voordat ik echt daadwerkelijk vertrek. Dit stelde me erg gerust. Vandaar dat ik nu het reisdagboek durf te beginnen én ik begin vandaag ook met het regelen van een woning. Spannend spannend spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teuntje

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 3577

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 Januari 2016

Seattle

Landen bezocht: