Eerste paar weken - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Teuntje Peeters - WaarBenJij.nu Eerste paar weken - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Teuntje Peeters - WaarBenJij.nu

Eerste paar weken

Door: Teuntje

Blijf op de hoogte en volg Teuntje

07 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Hallo iedereen!

Ik ben me ervan bewust dat het al even geleden is dat ik een reisverslag heb geüpload. Ik ben inmiddels aangekomen in Seattle! Yeah! Ik zal kort beschrijven wat ik zoal al gedaan heb :).

De vliegreis.
De vliegreis was vrij zwaar. Ik kon gelukkig wel wat slapen maar ik werd regelmatig wakker van de pijn in mijn knie, dit was vervelend. Ik was ontzettend blij toen we eindelijk in Seattle arriveerden! Eenmaal aangekomen op het vliegveld bleek dat mijn bagage niet was meegekomen! Hier schrok ik heel erg van, ik vond het doodeng, ik was moe, ik had pijn aan mijn knie en ik had niet eens mijn eigen spullen. Het enige wat ik had waren de kleren die ik aan had, mijn laptop, ipad, telefoon en een fleece deken. Ik had niet eens mijn opladers! Vanuit het vliegveld ben ik uiteindelijk toch vertrokken naar de plek waar ik de eerste paar dagen zou verblijven, met de belofte dat mijn koffer hier de dag erna bezorgd zou worden. Ik maakte me zorgen of mijn koffer wel bezorgd zou worden want mijn vertrouwen was behoorlijk beschadigd in de vliegmaatschappij. Gelukkig werd de dag erna mijn bagage gewoon bezorgd! Ik was heel erg blij dat ik gewoon naar mijn huidige woonplaats kon vertrekken.

Woning.
Ik woon op een ontzettend leuke plek! Het is middenin U district. Dit is de studentenwijk van Seattle. De Washington University ligt zo'n beetje om de hoek. Dit is 20 minuutjes lopen. Ik woon met 13 mensen in een huis en ik kan met genoegen zeggen dat ik de mooiste kamer heb gekregen! We zijn met 4 meiden in dit huis en de rest zijn het allemaal mannen/jongens. Iedereen is ongeveer van dezelfde leeftijd. Mensen zijn hier voor verschillende doelen, voor hun opleiding, werken of voor tijdelijk onderdak om daarna weer door te verhuizen. Ik kan het gelukkig goed vinden met mijn huisgenoten en we gaan vaak feesten, gamen, wandelen, en we gaan vaak uit. We hebben het erg leuk! Ik ben helemaal van plan om hier de tijd van mijn leven te hebben. Wat echt ontzettend leuk is, in dit huis zitten ontzettend veel verschillende culturen. Mensen komen uit: Nederland, Mexico, Turkije, Vietnam, Afrika en Thailand.

Stage.
Stage is pittig. Ik heb een ontzettend leuke opdracht, ook is mijn stagebegeleider heel erg aardig. Momenteel ben ik nog kennis aan het maken met de data en ben ik een kleine pipeline aan het bouwen om straks de 'echte' onderzoeksvraag te kunnen analyseren en onderzoeken. Mijn 'echte' onderzoeksvraag is nog niet geformuleerd. Maar het zal ongeveer het volgende inhouden: 3 typen kanker zal ik onderzoeken, dit zijn: borstkanker, longkanker en melanoom in de huid (vorm van huidkanker). Deze drie kankertypen ga ik vergelijken onderling in respect to the immune system. Dus ik ga de immuunreacties vergelijken binnen deze kankertypen. Er zijn een aantal gen sets beschikbaar en deze zal ik gaan gebruiken voor de vergelijkingen. Ik word erg vrij gelaten op stage, de werktijden maken niet zoveel uit als ik maar goed werk aflever en ongeveer 8 uur per dag maak.

De toerist.
Ik ben hier natuurlijk ook een beetje als toerist. De dingen die ik tot nu toe bekeken heb zijn: (natuurlijk) de space needle, the columbia tower (hoogste gebouw van Seattle) en vandaag ben ik bij de public library geweest van Seattle. Deze is ontworpen door een Nederlandse architect (zoals mijn Nederlandse huisgenoot me verteld heeft). Ik zal de foto's toevoegen aan het fotoalbum van deze website.

Knie.
Ja ook een stukje over mijn knie. Met mijn knie gaat het langzaamaan beter. Ik sta weer fulltime hardcore in de sportschool om de spieren weer aan de gang te krijgen (en om dat buikje er weer af te trainen). Het lopen gaat ook stukken beter! Zeker na het sporten, dan heb ik weer meer kracht in mijn benen.

Cultuurshock.
In het begin had ik zeker een cultuurshock. Er is hier zoveel eten. Met name heel veel fastfood. Maar als ik de locals hier spreek zeggen ze dat het hier in Seattle nog meevalt. Ook zie ik veel mensen rennen/hardlopen en zijn er heel veel sportscholen. Het aantal dikke amerikanen is hier erg laag, hetzelfde als in Nederland (dus nog steeds te hoog). Wat ik verder een cultuurshock vond was dat in de supermarkt de mensen je groeten aan de kassa! Ze zeggen: hi! How are you doing today? Ik dacht echt: wat gebeurd hier nou? Praten ze tegen mij? In Nederland maken soms niet eens oogcontact met je, hier vertellen ze over hun dag of jij vertelt kort over jouw dag. Geweldig! Soms pakken ze zelfs de boodschappen voor je in! Helemaal top!

Eigenlijk heb ik nog veel meer te vertellen! Maar ik zal het hier voorlopig even bij laten :). Volgende keer zal ik sneller een blogje schrijven, in plaats van een maand op me laten wachten.

Ps. Check ook mijn foto's :)

  • 07 Oktober 2015 - 07:16

    Rian:

    Nice!! ;) xx

  • 07 Oktober 2015 - 14:14

    Marijke:

    Leuke foto's en mooi uitzicht van de toren . Mooie kamer. Wat interesant en boeiend het onderzoek van 3typen kanker ben benieuwd hoe het onderzoek verder gaat. Leuk dat je medebewoners leuke mensen zijn waar je gezellige uitjes en mee kunt gaan stappen. En mooi dingen kunt bekijken. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Groetjes marijke

  • 07 Oktober 2015 - 14:47

    Christianne:

    Wauw Teuntje. Wat verwoord je het toch allemaal mooi:)
    Doe rustig aan met je knietje!
    En geniet van de tijd daar!!!

    Groetjes, Christianne Xxx

  • 08 Oktober 2015 - 05:06

    Dirkje:

    Ahw zussie!

  • 11 Oktober 2015 - 21:39

    Toos:

    Wat mooi omschreven en interessant om te weten waar je mee bezig bent.
    Veel succes en geniet ook van de rest.
    Gr.Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teuntje

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 3578

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 Januari 2016

Seattle

Landen bezocht: